Wednesday 18 March 2015

Foe Yong Hai

Van Keukenliefde heb ik dit recept, maar hierbij de wat aangepastere versie zoals ik deze heb gedaan.

De basis hier is voor 8 personen als bijgerecht.

Ingrediënten
Voor de omelet
  • 12 eieren
  • 50 g champignons, in plakjes
  • 50 g wortel, geraspt of in luciferhoutjes
  • 1 rode paprika, ontzaad en in smalle repen gesneden
  • 1/2 prei (alleen het witte gedeelte), goed gewassen en gedroogd en in smalle ringen gesneden
Voor de saus

Ik had een pot 'sweet and sour' saus, die ik nadat de omelet klaar was er overheen heb gedaan om zich te mengen en warm te worden.Klop de eieren los in een grote kom en roer de groenten erdoor.
  • Breng goed op smaak met zout en peper. Verhit een grote hapjes- of koekenpan met wat olie en schenk het eiermengsel erin. Zet het vuur laag. Bak de omelet enkele minuten totdat de onderkant gaar is, draai om en bak de omelet aan de andere kant gaar. Ik vind het zelf makkelijker en lekkerder om af en toe even zachtjes door het ei te roeren; niet te vaak, zodat je toch grote stukken ei krijgt.


    Tip:
  • Wij vonden dat de groenten nog te hard waren en voor een volgende keer zouden we ze eerst even voorbakken.

No comments:

Post a Comment